Żmijka do zboża z koszem zasypowym

Żmijka z koszem zasypowym

 

Transport zboża rozpoczyna się bezpośrednim zrzutem zboża do kosza zasypowego zlokalizowanego w dolnej części przenośnika. Najczęściej odbywa się to bezpośrednio z przyczepy. Użytkownik może regulować wydajność transportu poprzez zamontowaną przesłonę na wlocie do strefy roboczej przenośnika.

Położony u podstawy żmijki silnik wraz z układem napędowym stabilizuje maszynę, odpowiednio ją dociążając, natomiast nie obciąża segmentów rurowych. Łatwiejszy jest dostęp użytkownika do układu napędowego, jego konserwacja i regulacja.

Wysokość wysypu regulowana przy pomocy korby i wyciągarki linowej umieszczonej na podwoziu żmijki. Przełożenie dobrane jest tak, aby zapewnić stosunkowo łatwe i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie wysypu.

Podwozie złożone jest ze stalowych, szerokich profili, dobranych odpowiednio do wielkości żmijki. Podwozie musi zapewniać bezpieczeństwo i stabilizować przenośnika podczas jego pracy.

Kolejnym istotnym zagadnieniem z punktu widzenia użytkownika jest zapewnienie żmijce mobilności, możliwości przemieszczania jej w obrębie gospodarstwa. Dlatego wyposażyliśmy maszynę w parę solidnych dużych przednich kół jezdnych a z tylu dwie pary kół skrętnych.

Galeria

Do najważniejszych cech żmijki należy:

    • wysoka realna wydajność transportu – do 15, 30 i 50 t/h;
    • regulowana wysokość wysypu za pomocą korby, w oparciu o układ windy;
    • modułowa budowa przenośnika, długość od 4 do 12 m w zależności od zastosowanych segmentów przedłużających o długości 1 lub 2 m;
    • ślimak łożyskowany i smarowany na każdym segmencie (co 2 metry). Znacząco wpływa to na trwałość urządzenia: znacząco wydłuża żywotność łożysk podporowych, usztywnia rurę zewnętrzną żmijki, zapewnia cichobieżność maszyny;
    • przenośnik może pracować i być przechowywany na zewnętrz – cynkowany ogniowo - znacząca grubość powłoki cynkowniczej i błyszcząca estetyczna powierzchnia;
    • duże koła jezdne – odpowiednie na każdy rodzaj drogi;
    • przenośniki przystosowane do załadunku silosów zbożowych poprzez otwór w pokrywie górnej,
    • niski koszt zakupu i eksploatacji w stosunku do innych urządzeń transportowych , szczególnie przenośników pneumatycznych.

 



Dane techniczne

SYMBOL PRZENOŚNIKA ŚREDNICA RURY (mm) WYDAJNOŚĆ (t/h) MOC SILNIKA (kW) DŁUGOŚĆ MIN. (m) DŁUGOŚĆ MAX. (m)
150/6-9/OC-D 150 15 3 6 9
150/10-12/OC-D 150 15 4 10 12
200/6-9/OC-D 200 30 5,5 6 9
200/10-12/OC-D 200 30 7,5 10 12
200/12-14/OC-D 200 30 9 12 14
250/6-9/OC-D 250 50 7,5 6 9
250/10-12/OC-D 250 50 11 10 12
250/12-14/OC-D 250 50 11 12 14

Przy zamawianiu prosimy powoływać się na symbole przenośnika. Np. 250/10-12/OC – D. Gdzie – 250 oznacza średnicę w mm rury przenośnika, 10 – minimalna długość przenośnika w metrach, 12 – maksymalna długość pracy przenośnika. Długość 12 m uzyskuje się poprzez zakup dodatkowego segmentu przedłużającego, OC - przenośnik cynkowany ogniowo. D – przenośnik z napędem dolnym, pobieranie materiału poprzez kosz zasypowy.

Segmenty przedłużające

Symbol segmentu Długość nominalna (m) Średnica rury (mm) Pokrycie
150/1/OC 2 150 Ocynkowany
150/2/OC 2 150 Ocynkowany
200/1/OC 1 200 Ocynkowany
200/2/OC 2 200 Ocynkowany
250/1/OC 1 250 Ocynkowany
250/2/OC 2 250 Ocynkowany

Przy zamawianiu prosimy powoływać się na symbole segmentu Np. 250/2/OC. Gdzie – 250 oznacza średnicę w mm rury przenośnika, 2 – długość segmentu w metrach. OC - przenośnik cynkowany ogniowo.

Do żmijek opcjonalnie może nabyć rynny zsypowo-obrotowe.

 

Wyposażenie dodatkowe

Jesteśmy do Państwa dyspozycji, doradzając przy wyborze odpowiedniego przenośnika jak i przy obsłudze posprzedażowej: wsparcie techniczne i pełny dostęp do części zamiennych. Nasza firma ma pełne struktury organizacyjne, w tym dział konstrukcyjny z profesjonalnym oprogramowaniem projektowym 3D, dzięki czemu możemy szybko dostosowywać nasze produkty do Państwa wymagań.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Czytaj więcej