Żmijka z koszem zasypowym
Transport zboża rozpoczyna się bezpośrednim zrzutem zboża do kosza zasypowego zlokalizowanego w dolnej części przenośnika. Najczęściej odbywa się to bezpośrednio z przyczepy. Użytkownik może regulować wydajność transportu poprzez zamontowaną przesłonę na wlocie do strefy roboczej przenośnika.
Położony u podstawy żmijki silnik wraz z układem napędowym stabilizuje maszynę, odpowiednio ją dociążając, natomiast nie obciąża segmentów rurowych. Łatwiejszy jest dostęp użytkownika do układu napędowego, jego konserwacja i regulacja.
Wysokość wysypu regulowana przy pomocy korby i wyciągarki linowej umieszczonej na podwoziu żmijki. Przełożenie dobrane jest tak, aby zapewnić stosunkowo łatwe i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie wysypu.
Podwozie złożone jest ze stalowych, szerokich profili, dobranych odpowiednio do wielkości żmijki. Podwozie musi zapewniać bezpieczeństwo i stabilizować przenośnika podczas jego pracy.
Kolejnym istotnym zagadnieniem z punktu widzenia użytkownika jest zapewnienie żmijce mobilności, możliwości przemieszczania jej w obrębie gospodarstwa. Dlatego wyposażyliśmy maszynę w parę solidnych dużych przednich kół jezdnych a z tylu dwie pary kół skrętnych.
Galeria
Do najważniejszych cech żmijki należy:
-
- wysoka realna wydajność transportu – do 15, 30 i 50 t/h;
- regulowana wysokość wysypu za pomocą korby, w oparciu o układ windy;
- modułowa budowa przenośnika, długość od 4 do 12 m w zależności od zastosowanych segmentów przedłużających o długości 1 lub 2 m;
- ślimak łożyskowany i smarowany na każdym segmencie (co 2 metry). Znacząco wpływa to na trwałość urządzenia: znacząco wydłuża żywotność łożysk podporowych, usztywnia rurę zewnętrzną żmijki, zapewnia cichobieżność maszyny;
- przenośnik może pracować i być przechowywany na zewnętrz – cynkowany ogniowo - znacząca grubość powłoki cynkowniczej i błyszcząca estetyczna powierzchnia;
- duże koła jezdne – odpowiednie na każdy rodzaj drogi;
- przenośniki przystosowane do załadunku silosów zbożowych poprzez otwór w pokrywie górnej,
- niski koszt zakupu i eksploatacji w stosunku do innych urządzeń transportowych , szczególnie przenośników pneumatycznych.
Dane techniczne
SYMBOL PRZENOŚNIKA | ŚREDNICA RURY (mm) | WYDAJNOŚĆ (t/h) | MOC SILNIKA (kW) | DŁUGOŚĆ MIN. (m) | DŁUGOŚĆ MAX. (m) |
---|---|---|---|---|---|
150/6-9/OC-D | 150 | 15 | 3 | 6 | 9 |
150/10-12/OC-D | 150 | 15 | 4 | 10 | 12 |
200/6-9/OC-D | 200 | 30 | 5,5 | 6 | 9 |
200/10-12/OC-D | 200 | 30 | 7,5 | 10 | 12 |
200/12-14/OC-D | 200 | 30 | 9 | 12 | 14 |
250/6-9/OC-D | 250 | 50 | 7,5 | 6 | 9 |
250/10-12/OC-D | 250 | 50 | 11 | 10 | 12 |
250/12-14/OC-D | 250 | 50 | 11 | 12 | 14 |
Przy zamawianiu prosimy powoływać się na symbole przenośnika. Np. 250/10-12/OC – D. Gdzie – 250 oznacza średnicę w mm rury przenośnika, 10 – minimalna długość przenośnika w metrach, 12 – maksymalna długość pracy przenośnika. Długość 12 m uzyskuje się poprzez zakup dodatkowego segmentu przedłużającego, OC - przenośnik cynkowany ogniowo. D – przenośnik z napędem dolnym, pobieranie materiału poprzez kosz zasypowy.
Segmenty przedłużające
Symbol segmentu | Długość nominalna (m) | Średnica rury (mm) | Pokrycie |
---|---|---|---|
150/1/OC | 2 | 150 | Ocynkowany |
150/2/OC | 2 | 150 | Ocynkowany |
200/1/OC | 1 | 200 | Ocynkowany |
200/2/OC | 2 | 200 | Ocynkowany |
250/1/OC | 1 | 250 | Ocynkowany |
250/2/OC | 2 | 250 | Ocynkowany |
Przy zamawianiu prosimy powoływać się na symbole segmentu Np. 250/2/OC. Gdzie – 250 oznacza średnicę w mm rury przenośnika, 2 – długość segmentu w metrach. OC - przenośnik cynkowany ogniowo.
Do żmijek opcjonalnie może nabyć rynny zsypowo-obrotowe.
Wyposażenie dodatkowe

Segment przedłużający

Rynna zsypowa obrotowa
